AFİLİ POĞAÇA TARİFİ (Resimli Anlatım)

Elde açma poğaça Resimli Tarifi/ Evde açma poğaça / Afilli Poğaça Yapılışı;







3'er 3'er yediğimiz bu enfes tarifi paylaşmasam olmazdı.. Şekil olarak bana çok değişik gelen bu tarifi eşimin teyzesi bana gönderdikten  2-3 ay sonra deneme şansım oldu ve kendime kızdım neden bu kadar bekledim acaba yapmak için diye ;) Kesinlikle yapılası yenesi bişey.. ahh bi de kıymalı olaydı.. En kısa sürede kıymalısını da yapacağım. Sizlere tavsiyem okuyup geçmeyin, bu tarifi kıymalı deneyin.. =)
Not: Biz 2 kişi olduğumuz için ben yarım ölçü yaptım bu tarifi ve 1 çay kaşığı instant maya kullandım. 14 harika poğaçamız oldu. Bilginize..

Malzemeler:

İç Harcı İçin;
Patatesli iç için;
Bir tencerede patatesler haşlanır.
Ayrı bencereye 2 yemek kaşığı sıvıyağ koyulur ve soğan kavrulur.Salça ve az su eklenir karıştırılır.
Patatesler ve soğanlar karıştırılır. Tuz, pubiber, karabiber eklenir.
Soğuduktan sonra poğaçaların içine koyulur.

Kıymalı İç için;
Tavada sıvıyağda doğranmış soğanlar ve biberler biraz kavrulur. 
Kıyma eklenir kavrulmaya devam edilir. Suyunu salıp tekrar çekecek..
Domatesler eklenir kavrulmaya devam edilir. Baharatlar,tuz ve maydanoz eklenir.
Soğuduktan sonra poğaçaların içine kullanılabilir.



Poğaçaların Yapılışı:
Afiyet bal şeker olsun...

                                     AFİLİ POĞAÇA YAPILIŞININ RESİMLİ ANLATIMI












Etiketler: , , , , , , ,