Karpuz Kabuğu Reçeli Nasıl Yapılır?

Muğla Karpuz Kabuğu Reçeli Tarifi,Karpuz Reçeli Nasıl Yapılır?,Evde Karpuz Kabuğu Reçeli Tarifi,Nefis Karpuz Reçeli Tarifi,Resimli Karpuz Kabuğu Reçelinin Yapılışı,Kireçli Karpuz Kabuğu Reçeli,Kireçsiz Karpuz Kabuğu Reçeli...


Muğla ve Yörelerinde Yapılan Karpuz Kabuğu Reçeli:

Bu yörede bu reçele BESTEL adı veriliyor.PESTİL kelimesinden bozulmuş bir söz olduğunu var sayabiliriz diye düşünüyorum...
Reçel için 5,5 kilo ağırlığında bir karpuz aldım 2 kiloya yakın kabuk çıktı.
Resimde görülen karpuz seçim değil tesadüftür her karpuzdan olur kalın kabuklu karpuz olursa daha verimli olur.
Karpuzun en dışta olan kabuğunu resimde görüldüğü şekilde bir kuşkonmaz soyacağı ile soydum. daha sonra bildiğimiz yöntemle karpuzun kabuğunu içinden ayırdım.
Reçellik Kabukları başparmaktan daha irice doğradım ve 3 saat kadar kireç kaymağında beklettim daha sonra bol suda iyice yıkayıp yine resimde görüldüğü şekilde bir tencereye su koyup içine 3 adet bardak yerleştirip karpuz kabukları suya değmeyecek şekilde bir süzgeç içinde kabukları bardakların üzerine oturtup, buharda 45 dakika pişirdim. 
Daha sonra karpuz kabuklarını bir tencereye alıp üzerine 1/2(yarım)litre üzüm pekmezi,1 kilo bal ilave ettim ve içine 3 tane de karanfil attım,ağır ateşte kıvam alıncaya kadar kaynattım,kıvam alınca yarım limon suyu sıktım...(Bestel Muğla yöresinde aynı şekilde kabaktan(tatlı yapılan kabak) da yapılıyor aslında dilimler 15 -20 cm boyunda ve 3 -5 cm genişliğinde irice doğranarak yapılıyor ama ben daha küçük doğramayı tercih ettim)

karpuz kabuğu reçelinin yapılışı
Şeften Yemek Tarifleri


karpuz kabuğu reçelinin yapılışı
Şeften Yemek Tarifleri

karpuz kabuğu reçelinin yapılışı


karpuz kabuğu reçelinin yapılışı

karpuz kabuğu reçelinin yapılışı


karpuz kabuğu reçelinin yapılışı

karpuz kabuğu reçelinin yapılışı

karpuz kabuğu reçelinin yapılışı


Kireç Kaymağının Hazırlanışı: 
-Aktardan alacağınız bir su bardağı kireç tozunu iki litre suda eritin,kireç dibe çökene kadar bekleyin.
-Üzerinde biriken berrak suyu dökün.
-Bu işlem kirecin yıkanma aşamasıdır,sonra dipte kalan kirecin üzerine 3 litre su ilave edip karıştırın.
-Kireç dibe çökünce üzerinde biriken berrak suyu alın,işte bu suya kireç kaymağı ya da kireç suyu deniyor.
-Karpuz kabuklarını ya da başka meyvaları bu kireçli suda bekletebilirsiniz. 
-Bu sayede reçelimizin meyveleri kıtır kıtır olacaktır. 
-Ne kadar uzun zaman bekletirseniz meyveler o derece sertlik kazanır.
-Eğer çok kısa süre bekletirseniz meyvelerin dış yüzeyi kıtır içleri de daha yumuşakça olur...
-İkinci seçenek inşaatlarda kullanılan torba içinde satılan sulu kireç de aynı işi görür yalnız bu sulandırılmış kireç için ölçümüz bir su bardağı yerine 2 buçuk 3 su bardağı olacaktır.
-Dibe biriken kireci bir ağzı kapalı bir kap içerisinde saklayıp bir daha ki reçel yapımında tekrar sulandırıp kullanabilirsiniz. zira kireç bozulmaz.
Kireç suyu alırken bulandırmadan almak gerekir tortusu meyvelere değerse acımtırak bir tat olur buna da dikkat etmek gerekiyor.
-Sönmemiş kireçten de kireç kaymağı/kireç suyu yapabilirsiniz,ancak kireci söndürmek için bol suya atmak gerekir sönmemiş kireç su ile buluşunca suyunu fokur fokur kaynatacaktır.
-Yarım kilo sönmemiş kireci 12 litre suda çözüp soğuttuktan üzerine biriken su en az iki kez dökülür/ yani kireç iki kez yıkanır.Ancak üçüncü ilave ettiğimiz suyu kullanabiliriz.
Kolay gelsin:)

Çok önemli not:
Kireç söndürme işini mutlaka açık havada yapmak ve çıkan gazları ve buharı solumamak gerekir.
Sönmemiş kireci çocukların ulaşamayacağı yerde ve ağzı kapalı hava almayan bir kap içerisinde saklamak en uygunudur...

Etiketler: , , , , ,